بادام درختی بو داده و ارتباط مستقیم آن با سردرد

بادام تاثیر بسیار موثر و واضحی بر سطح کلسترول بدن دارد، جایی که 3 معیار اصلی چربی در بدن وجود دارد که عبارتند از سطح کلسترول مضر، سطح کلسترول مفید و کلسترول کل، مصرف روزانه 56 گرم بادام درختی بو داده به صورت میان وعده در طول روز بین وعده های غذایی اصلی، هم باعث کاهش کلسترول بد و هم سطح کلسترول کل می شود.

همچنین سطح کلسترول مفید و محافظ قلب را در حد طبیعی نگه می دارد و اگر پایین باشد آن را افزایش می دهد.

این تاثیر بادام بر روی سطح چربی بدن بسیار مهم است، زیرا چربی زیاد با بسیاری از بیماری ها مرتبط است که مهم ترین آنها بیماری های قلبی و عروقی ، سکته ها و گرفتگی عروق است.

بنابراین، بادام به عنوان یک ماده غذایی محافظ قلب محسوب می شود.

استفاده از آن در کنار درمان دارویی برای بهبود سطح چربی در بدن و بالا بردن سطح چربی های مفید برای سلامت قلب توصیه می شود.

درصد بسیار زیادی از جمعیت جهان از دیابت رنج می برند و سیستم زندگی روزمره نقش عمده ای در کنترل سطح قند در بدن و درمان دیابت دارد.

بادام

بنابراین توجه به کیفیت و کمیت غذایی که بیمار مصرف می کند از جمله پرهیز از مصرف قند، کاهش چربی و رعایت رژیم غذایی مناسب برای حفظ سطح قند خون در حد نرمال برای همه افراد دیابتی ضروری است.

زیرا قند بالا برای دیواره رگ های بدن مضر است و باعث آسیب به چشم ها، کلیه ها و اندام ها می شود.

و در یک مطالعه منتشر شده توسط بنیاد دیابت برای سال 2017، که در آن بادام در رژیم غذایی متعادل بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 به مدت 24 هفته گنجانده شد.

این مطالعه نشان داد که بادام به کنترل سطح قند در بدن کمک می کند و سایر عوامل خطر دیابت مانند کاهش کلسترول و محافظت از قلب را کاهش می دهد.

مطالعه ای که توسط دانشگاه سوکمیونگ برای زنان در کره در سال 2017 منتشر شد، نشان داد که مصرف 28 گرم بادام قبل از خوردن وعده های غذایی حاوی درصد کربوهیدرات توسط افراد دیابتی، سطح قند خون را بعد از غذا تا 30 درصد کاهش می دهد.

این ممکن است به این دلیل باشد که بادام باعث احساس سیری می شود و میزان مصرف فرد از سایر غذاها را کاهش می دهد.

بادام همچنین بر جذب غذا از دستگاه گوارش تأثیر می گذارد و بر سطح متابولیسم بدن تأثیر می گذارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.